close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שינויים בלוח השידורים – בקרוב

מערכת שורשו טבת, תשעה28/12/2014

ערוץ 2 עומד בפני שינוי משמעותי. מה זה אומר לנו?

תגיות:
לא עוד קשת-רשת?
צופי הטלוויזיה בישראל רגילים לערוץ 2, כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. פעילות הערוץ הנצפה ביותר בישראל עובדת כיום בשיטת זיכיונות – חברות השידור מחזיקות בזכויות שידור לימים שונים בשבוע, והשידורים של כל יום שייכים לחברה אחרת. בעבר היו 3 חברות הפקה שכאלה – קשת, רשת וטלעד. טלעד דעכה עם השנים (כזכיינית, החברה עדיין קיימת כחברת הפקה), וכיום אנו נהנים משתי חברות ההפקה – רשת וקשת, כשלכל אחת מהם תכניות שהפכו עם השנים לפופולאריות ומכתיבות דעת קהל בישראל, וחלקן אף טבעו את חותמן כנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית. עם זאת, נדמה כי אנחנו לפני שינוי משמעותי. נקבע בחוק כי על ערוץ 2 להתפצל לשני ערוצים – אחד של הזכיינית קשת והשני של רשת – שינוי שישנה את הטלוויזיה הישראלית כפי שאנו מכירים אותה. שינוי לוח שידורים ערוץ 2 אומר, למעשה, שאנחנו צריכים לכוון מחדש את הרגלי הצפייה המשפחתיים שלנו.

מתי זה אמור לקרות?
ההחלטה שהתקבלה קבעה את חודש נובמבר 2015 כחודש הפיצול בין שתי הזכייניות, ומדובר כאן על עוד מספר לא גדול של חודשים. הדבר סמלי במיוחד בהתחשב בכך שיהיה זה עשר שנים בדיוק לאחר פיצול הזכייניות הראשון, בו טלעד חדלה משידוריה בערוץ 2. עם זאת, שתי הזכייניות הביעו את רצונן נכון לרגע זה שלא לפצל את שידורי הערוץ ולהמשיך בשיטת הזכיינות. בקשה זו התקבלה וככל הנראה הפיצול יתרחש רק בשנת 2017.

מה זה אומר מבחינתנו?
שבעתיד – הקרוב יותר או פחות – אנחנו עומדים לקבל הרבה יותר תוכן. לוח השידורים של כל אחד מהזכייניות מחזיק כיום כ-3-4 ימים מלאים בשבוע, בלי להתחשב בשידורי חברת החדשות והטלוויזיה החינוכית. פיצול הזכייניות לשני ערוצים יכפה עליהם ליצור, ובכמות גדולה – נראה כי כל אחת מהזכייניות תהיה צריכה להכפיל את הפקות המקור, הבידור, הריאליטי והתחקירים שלה פי שניים לפחות בכדי לעמוד בלוח שידורים של שבוע שלם. שינוי שכזה, ככל הנראה, אומר שמלבד התכנים שאנחנו רגילים לקבל מכל אחת מהזכייניות, אנחנו נקבל כמות גדולה של תכנים חדשים בזמן קצר – שינוי שיכול להצליח בענק, להזניק את התרבות הישראלית וליצור כוכבים וכישרונות חדשים, או להתרסק ולדעוך. בכל מקרה – בטוח שיהיה מעניין.

איזה עוד שינויים צפויים?
אחד הגורמים המשמעותיים שצפויים להיות מושפעים מהפיצול בין זכייניות ערוץ 2 הוא המתחרה העיקרי כרגע – ערוץ 10. צרותיו ובעיותיו של ערוץ 10 מוכרות ומתועדות היטב, בחובותיו הכספיים ובהפקותיו שנכשלו. יתכן כי הפיצול הצפוי יהווה את מכת המוות הסופית לשידוריו של הערוץ, אך ישנו אפקט אפשרי אחר – יתכן כי פיצול הערוצים יפנה את הצופים מהערוצים החדשים, שישדרו תכנים לא מוכחים ולא מוכרים, למוכר והידוע בערוץ 10. כך ערוץ זה עשוי דווקא להרוויח מפיצול זה. הערוץ הראשון צפוי להיסגר ולהיפתח מחדש כחלק מהמהפכה בשידור הציבורי, ויתכן כי פעולה זו תפיח רוח חדשה בשידוריו של הערוץ הארכאי. אם לוקחים בחשבון את ערוץ 20 החדש, ערוץ 1 המתחדש, ערוץ 10 המתקשה וערוץ 2 שיתפצל ל-2 ערוצים – נדמה כי הצופה הישראלי עומד בפני תקופת שיא בשידורי הטלוויזיה הציבורית. יהיה מעניין.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה